Tijd voor jezelf

Geen luxe, maar noozaak!

Welkom!


Indien je op deze pagina terechtkomt, heb jij waarschijnlijk deelgenomen aan de webinar 'tijd voor jezelf: geen luxe, maar noodzaak'. 

Om jou nog wat verder te ondersteunen in het nemen van tijd voor jezelf, kan je op deze pagina enkele oefeningen downloaden. 

Veel succes!

Aisha Cortoos
Klinisch Psycholoog - Psychotherapeut - Doctor in de psychologie
Slaap/stress expert

Pak je piekergedachten aan met de 5-4-3-2-1 oefening

Deze oefening komt uit de mindfulness traditie en helpt bij piekeren. Het kan ook perfect gebruikt worden om te combineren met wandelen of in de natuur vertoeven om zo extra in het hier en nu te blijven en afstand te nemen van je to-do's, zorgen of verantwoordelijkheden.

Progressieve relaxatie: een momentje om je lichamelijk en geestelijk bij jezelf te brengen. 

Bij progressieve relaxatie gaan we verschillende spiergroepen eerst opspannen en daarna loslaten. We focussen ons op het verschil en besteden vooral aandacht aan het gevoel bij het loslaten. Gradueel leren we het lichaam zich meer en meer te ontspannen. Deze oefening leert je spieren steeds beter van spanning naar ontspanning te gaan.

Ademen met aandacht: Adem bewust, maar automatisch, zonder iets te veranderen

Een oefening uit de mindfulness traditie waarbij je volledig focust op de lichamelijke sensaties bij het ademen. Een oefening die je overal kan toepassen, wanneer je even tijd hebt. Ideaal om verloren momentjes op te pikken. Je kan deze audiofile ook op je gsm downloaden en opzetten wanneer je even tijd hebt.

Yoga fan of nieuwschierig naar de yoga traditie? Probeer dan zeker eens de website www.doyogawithme.com waar je een heleboel gratis kwalitatieve video's kan bekijken (in het Engels). Gewoon de laptop op de grond, matje uitrollen en starten maar! Wens je liever lessen in het Nederlands, kijk dan zeker eens of er geen yogastudio bij jouw in de buurt online lessen aanbiedt.

Subscribe for the newsletter here

Newsletter

Stay tuned.
Subscribe to our newsletter